Pri verifikácii vznikajú incidenty vtedy, ak sa dané balenie nenachádza vo verifikačnom registri. To znamená, že incident vznikne keď:
- Výrobca nenahrá celý produkt do SK-NMVS (žiadnu šaržu a ani jedno sériové číslo);
- Výrobca nahrá produkt pod produktovým číslom do SK-NMVS, ale nenahrá tam dopytovanú šaržu (a keďže nie je šarža, tak nemohol nahrať ani žiadne sériové číslo);
- Výrobca nahral produkt pod produktovým číslo a danú šaržu do SK-NMVS, ale nenahral konkrétne sériové číslo, ktoré je na balení lieku;
- Výrobca nahral produkt pod produktovým číslo, danú šaržu a konkrétne sériové číslo, ale dátum exspirácie zadaný v 2D kóde sa nezhoduje s dátumom exspirácie v SK-NMVS.
Napríklad: ak výrobca nenahrá produkt ako celok (žiadne Master Data), ktorý vyrobil pod produktovým číslom 01234567891011, tak pri verifikácii SK-NMVS pošle odpoveď na požiadavku, že daný produkt sa nenachádza v SK-NMVS a VZNIKNE INCIDENT. To iste platí, ak výrobca nenahrá do SK-NMVS celú šaržu alebo konkrétne sériové číslo daného balenia lieku, aj v tomto prípade vznikne pri samotnej verifikácii incident.